Lillemans första midsommar

Jag och Lilleman har haft en riiiktigt bra midsommarhelg! Tog båten ut i skärgården till min morbror och mosters ställe och firade traditionsenligt med sillunch och dansande kring stången. Nu var väl kanske Lilleman lite för liten för att riktigt förstå grejen men han var nöjd och glad precis hela dagen lång och gnällde ingenting utan bara skrattade och tittade nyfiket.
När vi åkte ut på morgonen så regnade det lite så då måste jag erkänna att det tog emot "lite". Men varefter dagen gick så blev vädret finare och finare. Då det var så mycket folk där ute så fick vi inte plats att sova kvar så vi tog båten hem. Fast det gjorde mig absolut ingenting alls då det alltid är skönast att sova hemma. Det var ju underbart varmt och härligt ute även sent på kvällen så jag och mamma satt på min inglasade balkong fram till klockan ett på natten och sippade vitt vin i bara kortärmat. *underbart*
 
Igår lördag var det ju verkligen sjukt varmt ute. Jag har lite svårt för värmen och tyckte mest att det var jobbigt och ville sitta i skuggan. Som tur var så var brorsan med familj bortresta så vi kunde gå och hänga i deras trädgård. Blev kvar på kvällen och grillade och bara njöt. Dock var det inte fullt lika mysigt att komma hem till en varm lägenhet där det var nästan +27 grader i sovrummet vid midnatt. Så om man får säga det högt var det som en befrielse med lite svalare väder i dag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>