Det där med föräldragrupper på BVC

Idag var första träffen med föräldragruppen på BVC med de bebisar som är födda ungefär samtidigt i kommunen. Men jag är nog lite skeptisk även om jag självklart kommer att delta på träffarna. För det första var jag den enda som var ensamstående och för det andra så var jag så pass mycket äldre än de andra. Och faktiskt så har åldern lite betydelse ibland.
När vi satt där och hade presentationsrunda satt ett par av dem där och ojade sig över att de inte hade någon egentid för att träna, shoppa och, hör och häpna, fixa naglarna. Alltså, vad trodde de? Att en bebis sover 22 timmar per dygn och kan följa med precis överallt? Dessutom hade de ju en partner som kunde avlasta lite. Satt nästan som en fågelholk där och undrade hur de tänkte. Ja, ja. Vi är alla olika. Men jag kanske inte har så där överdrivet mycket gemensamt med dem. Jag som kom där med min omoderna, begagnade vagn bland alla 10000-kronorsvagnar och tycker det är helt ok. Känns skönt att inte ha den pressen!
 
Efteråt blev det min sedvanliga dryga timmes promenad. Även om det är lite kyligare ute nu så var det ändå skönt och jag märker att jag mår väldigt bra av ljuset och luften.
 

Kommentarer
Cilla

Tänk hjärtat - att du med all din livserfarenhet och självsäkerhet har massor att lära dem, jag är bombis på att någon gillar din stil och gärna hade "vågat" vara sig själv, såsom du!



2016-03-22 @ 08:16:37


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>