Hata, hata SL

Nu är jag på krigsstigen IGEN! Var får jag all energi till ilska ifrån egentligen? Återigen är det SL, mitt hatobjekt nr 1, som står för fiolerna.
Skulle åka in till stan igår för att hälsa på jobbet. Då jag ju inte har något månadskort nu när jag är föräldraledig så lånade jag min mammas reskassekort. Då hon åker på reducerat pris så var jag väldigt tydlig till konduktören på tåget att jag ville ha "en hel biljett till stan". Så han la till en kupong så att det skulle bli rätt och sen var det inte mer med det.
Halvvägs in till stan hoppar jag av för att göra ett snabbt ärende. Hoppar på tåget igen och då jag ju redan hade stämplat hela vägen så behövde jag ju inte betala igen. Jag ser att kontrollanter sitter på tåget men det är inte mer med det. Straxt före slutstation så gör då kontrollanterna sin räd. Jag sitter lugnt i båten då jag ju hade varit ärlig och betalat. Men vad händer då? Jo; det visade sig att konduktören på det första tåget inte hade ändrat till hel biljett utan endast stämplat för reducerat. Detta resulterade i böter på 1200:- för mig! Dessutom fick jag svaret att det är resenärens skyldighet att se till att man reser på rätt biljett. Men vad mer kan man göra liksom än att vara ärlig och säga var man ska och vilken typ av biljett. Ska jag behöva dubbelkolla att SL:s personal sköter sitt jobb och gör det de ska? Låter verkligen jättekonstigt i mina öron och som ett väldigt dåligt kundbemötande.
 
Självklart har jag överklagat men jag antar att SL ser sin chans att dra in pengar (på ett väldigt fult sätt) och kommer att neka min överklagan. Finns det något annat företag som kan bete sig så nonchalant mot sina kunder? Det värsta är ju att de har monopol på kollektivtrafiken, jag hade lätt betalat en högre summa för resandet med ett annat företag som skulle sköta det bättre eller åtminstone lika bra. Sånt här blir jag fullkomligen galen på!!!
 
 #sl #roslagsbanan #hatahatasl #sll

Kommentarer
Cilla

Säg till om du behöver hjälp... överklaga är min grej! Kramis



2016-03-16 @ 09:42:52


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>