Slagen hjälte

Har haft en full dag så nu är både jag och sonen helt utmattade. Eller full och full förresten. allt är ju relativt. Hade det varit för ett år sedan hade jag tagit detta som slappardag men numera så är minsta aktivitet ett stort projekt.
Började med att skjutsa pappa till ögonläkaren för en mindre operation. Hem, käka lunch och sen iväg till öron-näsa-hals med sonen. Han hade ju för kort tungband när han föddes. För någon månad sedan var vi inne och klippte det så nu ville de göra en uppföljning. Och nu såg det, som tur var för en kan-inte-se-blod-mamma, bra ut och det kommer antagligen inte behöva göras något mer. Det märks först när han har börjat prata ordentligt vid 3-4 år.
När vi kom hem därifrån var det ju fortfarande underbart väder ute och han behövde sova så det blev en långpromis. Tror ni att han sov? Slumrade till lite då och då vilket resulterade i att kvällen blev lite kinkig.
 
Kvällens aktivitet blev till att fira tvåmånadersdagen med första riktiga badet. Tidigare har jag ju bara duschat av kroppen på honom och sedan kört med tvättlappar på huvudet. Men nu var det så dags att börja bli van vid vatten. Och det visade sig vara riktigt roligt uppenbarligen. Han låg och skrattade och verkade inte alls vilja komma upp. Så det bådar ju gott inför framtiden. Så nu ligger han helt utslagen i sin säng med alldeles fluffigt hår. Hårfön/vax någon?
 

Kommentarer
Cilla

Åhh så fin han är!

Svar: Mmm, jag smälter varje gång jag tittar på honom. OK då, kanske inte riktigt alltid. Inte när han skriker till exempel. Men han är ganska söt då också och jag kan inte låta bli att pussa lite extra när han darrar så där med underläppen. :-)
Elly



2016-03-17 @ 07:53:09
Veronica Wallgren

Sötnos!

Svar: Stort lycka till med det nya livet som växer i dig! Och passa på att njut av första tiden även om det är lite förvirrande och kaotiskt när man helt plötsligt har en person som är helt beroende av en. Men det är SÅ mysigt! Speciellt när de första leendena kommer efter ett par veckor...
Elly



Blogg: http://wallgrenveronica.blogg.se/
2016-03-17 @ 08:14:53


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>