Stressig föräldraledighet

Alltså; jag trodde verkligen att det skulle vara lugnt och stillsamt att vara föräldraledig. Men jag hinner ju verkligen inte med någonting alls. I och för sig kanske jag prioriterar bort vissa saker för att i stället umgås med sonen fullt ut.
 
Påsken har avlöpt i ett varierande tempo:
Långfredag-hälsade på väninna på andra sidan av stan. Kul att träffas igen efter typ ett par månader
Påskafton-Handling, städning och förberedelser inför släktmiddag
Påskdagen-trerätters middag här hemma för några i släkten. Körigt att hinna med allt när man är ensam och med ett spädbarn att ta hand om samtidigt. Så vis av erfarenheten så får det bli hämtpizza nästa gång gäster kommer. :-)
Annandagen-Middag hos mamma med brorsan och hans familj
 
Sen i tisdags och i dag har jag varit heeelt slut och bara tagit det lugnt och varit ute och gått jättemycket. Dessutom så har sonen haft världens magknip så jag har gått runt och vyssat honom bäst jag har kunnat. Man vet ju själv hur ont det gör att ha en massa luft i systemet så jag lider verkligen med honom.
Nu är det vardag igen och från och med måndag ska jag börja öva på att få in rutiner för oss. Fungerar inte riktigt att sova olika länge varje dag. Men det får bli nästa veckas projekt. Just nu orkar jag inte riktigt då jag känner en förkylning i annalkande.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>