Namnkalas

I lördags var det dags för Lillemans namnkalas. Jag valde att inte döpa då jag själv inte är troende och tycker att han får ta det beslutet själv i så fall när han blir större.
 
Hade planerat ihop en egen liten "ceremoni" med Prosecco och jordgubbar och där jag berättade om namnets betydelse, varför jag just hade valt det, hans titel (har förstått att det är på modet att prinsar får såna) och såna allmänna saker. Berättade även att jag inte har utsett en specifik fadder utan hoppas att alla i familjen hjälper till när stöttning och rådgivning i livet behövs. Efter detta fick alla läsa upp den lilla hälsning jag bett de inbjudna skriva i förväg och ta med sig. Var väldigt personligt skrivna hälsningar och kommer bli ett roligt minne. Har en tanke om hur jag ska sätta ihop dem till någon sorts mobil som han sedan kan ha i sitt rum.
Därefter åkte vi hem och käkade tjälknul gjord på jämtländsk älg och potatissallad. I stället för efterrätt hade jag och mamma bakat till en kakbuffé. Mycket lyckat! 
 
Han fick många fina presenter som bland annat en visbok, bordsflagga med ingraverat namn+födelseuppgifter, glasskulptur och sen pengar som vi hade önskat när någon frågade. För vad ska en bebis med en massa saker till? Men den allra, allra finaste presenten var en kudde som min 12-åriga brorson, dvs Lillemans kusin, sytt i slöjden. Blev väldigt rörd över denna present och kommer att vårda den ömt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
lena lindroth

vad söta bilder :D

Svar: Tackar... Och vilken liten söt prinsessa du själv har. :-)
Elly



Blogg: http://fam.blo.gg/
2016-05-30 @ 22:38:08
Cilla

Grattis Albin - till val av mamma!

Svar: Hahaha... Ja, det var ju som vi pratade om: är glad över att han valde att komma just till mig. :-)
Elly



2016-05-31 @ 09:19:04
Eva Pålsson

Fina bilder så stor han har blivit Albin är en fin kille Kram 🎉💗

Svar: Ja, han växer alldeles för snabbt. Kan man stanna tiden månntro?Kram kram.
Elly



2016-05-31 @ 21:07:37


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>