Årets första "kultur"

Igår kväll var det dags för årets första (och kanske enda?) kulturevenemang: "Fantomen på Operan". Konstigt nog gick den på Cirkus men det är en parantes i sammanhanget. :-) Hade gett det i födelsedagspresent till mamma redan i somras så det har varit en lång väntan.
Jag måste väl säga att det kanske inte riktigt var min "kopp med thé". Lite väl mycket operamusik för min smak, speciellt i första akten. Men sen i andra blev det lite mer action på både musik och handling. Dock måste jag säga att det var helt fantastiska sceneffekter de hade fått till. De blev jag helt förstummad av och de gjorde i princip hela min upplevelse. Och jag kan inte ens säga att jag saknade Peter Jöback, som inte spelade igår, heller vidare mycket. För det första gjorde hans stand-in ett jättebra jobb rent sångmässigt och för det andra tror jag faktiskt att han var en bättre skådespelare än Jöback.
Den var helt klart sevärd men jag tror nog att jag väljer att lägga mina pengar på att se något annat än att se den igen.
 
Bild från thephantomoftheopera.com

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>