Kalas nr 2 och omgång 2 av ev IVF

I lördags var det dags för kalas nr två för Lilleman. Vi hade middag för den närmaste familjen så vi var "bara" tio personer då. Hade Sangria och spanskt plock till kombinerad fördrink/förrätt. Sen blev det en väldans mustig (och GOD) köttgryta med ugnsrostad potatis till varmrätt för att därefter runda av med en kladdkaka innehållandes kolakräm och Center.
Även om Lilleman var hos min mamma hela lördagen så att jag kunde fixa och jag hade ganska enkel mat så är man ju helt slut efteråt när man haft gäster. Men det var det värt, var jättetrevligt!
 
Idag har jag varit och tagit en hel del prover för att se om det ens finns en chans att kunna bli gravid igen. Är ju liksom inte säkert att jag har så många ägg kvar då man ju bara föds med ett visst antal. Och sen måste man ju räkna med att en viss procent håller alldeles för dålig kvalitet i min ålder. Så det gäller ju att man ligger på en ganska bra nivå redan från början.
Känner mig dock inte så speciellt oroad. Det är ju liksom inte hela världen om det nu skulle visa sig att jag blir avrådd pga låg äggnivå. För hur det än är så har jag ju redan min älskade lilla son och är egentligen helt nöjd med det. Mer det att det skulle vara kul att ge honom ett syskon. Tänker lite som så att om proverna är dåliga så är det en mening med det och jag kommer inte att hålla på och laborera med hormoner för att bli gravid igen till varje pris. Och jag förblir hellre icke-gravid än blir gravid och får missfall eller att barnet har en hjärnskada/är svårt sjukt. Riktigt så stark som singel är jag inte så att jag tror att jag skulle greja en sån situation utan att klappa ihop. Men nu ska vi väl kanske ändå hålla tummarna va?
 
 
 

Kommentarer
Cilla

och tår.... självklart!



2017-01-25 @ 11:29:10


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>