No sleep

Skulle ju som sagt var sova med apparatur/mätutrustning igår natt för att se hur jag sover. Nu får man väl kanske säga att just natten som gick absolut inte var representativ. För det första var det ju otroligt svårt att glömma bort plastslangen i näsan och syremätaren på fingret. För det andra så fick ju Lilleman, av någon outgrundlig anledning, för sig att vara vaken drygt en timme vid tre-tiden. Han som alltid sover hela nätterna igenom gjorde ett undantag bara för att det var lite viktigt att jag fick sova normalt.
Inte nog med att sömnen blev lite fattig, vi var ju även tvungna att gå upp tidigt för att åka in till stan och lämna tillbaka mätutrustningen. Så gissa om jag har varit ett vrak idag efter typ fem timmars sömn. Fast även Lilleman har varit riktigt trött och gnällig.
 
I morgon är det dags att hålla kalas för Lilleman igen. Den här gången är det familjens tur att gratta honom. Som tur var hade jag redan innan i natt bestämt mig att köra det hela så enkelt som möjligt. Så nu har jag precis gjort en enorm köttgryta som ska serveras med ugnsrostad potatis och sallad. Det blir ingen förrätt utan Sangria och spanska tilltugg. Blir inte heller någon tårta utan jag ska bara en kladdkaka som ska innehålla Center och karamelliserad mjölk. Nu är det väl i och för sig inte matlagningen som känns mest jobbigt utan allt runtomkring med plockande och sånt. Men det ska bli kul, det brukar det bli när man väl är klar med allt.
 
Bildresultat för vrak trött

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
RSS 2.0/>